Sanatsal olgunluğunun zirvesindeki Dürer, resim ve gravür çalışmaları yanı sıra kendisi için sıra dışı olabilecek bazı el becerisine dönük sanatsal türlerle de ilgilendi. Seiren ve ejderha biçimli şamdanlar planladı. Altınla çarpıcı işler yaptı. Bu çalışmalar artık 40 yaşındaki sanatçının üslubunu farklı tekniklerle gösterdiği, çok yönlülüğünü açığa vuran aynı zamanda eğlendiği uğraşlardı. Portrelerinin yanı sıra “Madonna ve Çocuk İsa”yı konu alan çalışmalarını sanatsal yaşamı boyunca yeniden ele almıştı. Altar panolarından en küçük gravürlerine kadar kırk yıllık etkinliğinden resmettiği, çizdiği ya da işlediği çok sayıda Madonna resmi vardı.

Dürer, 1520 yılında V. Charles’ın tahta çıkışında hazır bulunmak, kimilerine göre de Nürnberg’de baş gösteren veba salgınından kaçmak için Hollanda’ya gitti. Burada V. Charles için saray ressamlığı görevini sürdürdü. Brüksel ve Köln gibi birçok şehri gördü. 1521’de seyahati boyunca gözlemlerini yazdığı bir günlükle Nürnberg’e döndü. Dini temalı gravürlere ağırlık verdiği çalışmalarına devam etti.